◄ ツ

Monday 16 December 2013

Sabarlah Hati

Hai :) Lama tak update, busy lah katakan..ahaha~ busy la sangat.. BTW banyak benda aku nak share tapi bila aku buka blog lupa pulak aku nak tulis apa..heee~  biasalah malas nak taip and dah jarang guna lappy.. FB pun jarang buka, layan wechat and twitter ja sekarang.. Malas nak buka FB sebab aku nak lupakan sesuatu yang sukar untuk aku, setiap kali aku buka mesti aku teringat dekat sorang budak ni.. Better aku takyah buka FB, itu ja dapat lupakan semuanya.. 

Ok~ hari ni bukan nak cerita pasal orang yang dekat FB yang aku cakap tu, tapi cerita kisah single aku sekarang ni.. hoho~ Sekarang aku rasa lebih tenang, aku dah banyak berubah lepas apa yang jadi.. Aku dah tak ingat pasal kisah lama aku, and aku dah tak ambil tau lepas aku rasa sakit hati gila hari tu.. Rasa juga benda tu macam aku over tapi tak kisah lah, asalkan dah lepas dah semua.. Walaupun kadang-kadang terasa or teringat, tapi tak la serabut kepala aku

Semakin aku kenal orang, semakin banyak cabaran aku.. Macam-macam jenis aku jumpa sekarang and kebanyakannya bukan yang terbaik untuk aku.. Nasib aku baik, aku tak sayang cepat dekat orang.. Memang nampak aku macam suka, tapi belum tentu aku sayang.. Aku cuma kawan ja, sebenarnya aku dah nekad lepas aku putus hari tu, aku dah takmau couple dengan sapa-sapa.. Sebenarnya aku tengah uji, jauh mana perangai baik buruk seseorang tu.. Memang nampak baik tapi perangai entah apa-apa jaa, bukan aku nak pun boyfriend bagai.. 

Rasa bersyukur sangat, Allah selalu tunjuk jalan and jauhkan aku dengan orang tak ikhlas dengan aku.. Dalam masa setahun aku pernah jumpa and kawan dengan seorang "playboy gila" orang la cakap.. yang ni aku taktau perangai sebenarnya, tapi aku memang tak boleh terima dia dari awal, lepas aku tak kawan dengan dia baru aku tau dia playboy.. macam tak percaya pun ada, nasib aku keras hati

Then aku jumpa seorang lagi, nampak baik gila, muka suci murni lagi bersih..hoho~ tapi hampeh gila, nampak ja baik lembut, sebenarnya dia kejam jugak laa.. buat aku serupa macam aku ni teruk sangat, padahal dia tak kenal aku sangat pun.. Dia bajet serupa macam perempuan murah, dia sorang laa baik dekat sini..

Sekarang kecoh pasal laki orang pulak, lagi meluat aku dengar benda ni.. Orang tuh yang mai tanya aku, aku jawab laa, nanti kata sombong pulak.. Payah betul laa tapi tak boleh nak buat apa, bila orang kata aku boleh diam and senyum jaa walaupun sakit hati bila dengar.. Apa ka malang sangat, aku tak suka orang mengata aku tapi tak tau cerita sebenar.. Perli-perli aku, duk recommend dengan orang tu, yang boleh buat pak angkat pulak tu.. Ingat aku kisah ka dia kaya ka, apa ka.. WTFish? Dia nak kahwin lain, cari laa orang lain.. Napa aku pulak kena jadi mangsa keadaan, sakit hati bila orang duk kata kita ada skandal dengan orang yang kita tak suka..

Sabar ja banyak-banyak, bila satu masalah pergi datang masalah lain pulak.. Tak boleh ka aku nak bahagia macam orang lain? Takdak sapa tempat nak mengadu sekarang, aku dah takdak orang untuk bagi semangat.. Taktau jauh mana aku nak tahan dengan semua benda ni.. Banyak cabaran hidup kadang-kadang sampai taktau nak cerita, and tak semua cerita boleh cerita dekat orang.. Semua yang aku ada dulu, semua dah hilang tapi kena kuat juga walau apa pun

-THE END-
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment