◄ ツ

Wednesday 26 March 2014

New Life :)

Hai, lama tak update maklum la tahap kemalasan menguasai diri sampai nak online pun malas.. Rasa macam perlu deactive FB jaa, bukan guna pun.. Naseb baik ada group kelas aku jaa kat situ ada orang selalu bagi info pasal poli, kalau tak memang dah lama dah angkat kaki.. Kalau deactive nanti aku dok jadi cengkerek sorang-sorang, taktau apa pasal dunia.. hoho~

Nak kata aku busy, tak laa sangat tapi rasa penat.. Pelik tapi benar
Setiap hari bangun pagi pergi kerja, balik malam tidur.. Time weekend, memang selalu buat OT "OverTidur" petang-petang keja keluar atau tidur tak pun berangan, nak buat wedding tema garden.. ahaha~ takpa, aku usahakan apa yang aku nak aku akan dapat.. InshaAllah, I will! :D
30% daripada apa yang aku nak dah usaha and aku dah dapat, so kena usaha lebih untuk merealisasikan impian yang kita impikan.. Nampak tak semangat disitu? *sembang kencang* hoho~

Takpa saya dah besar, dah masuk 2 series dah.. So kena berubah laa jadi lebih baik dari yang dulu, kan? Orang cakap, kalau kita nak seseorang yang terbaik untuk kita, kita kena berubah dahulu jadi lebih baik dari apa yang kita ada.. So, kena berubah :')
Tak susah pun nak jadi baik, cuma nak dengan taknak ja, kan?

Aku rasa perangai aku dulu dengan sekarang dah tak sama, sekarang ni aku dah banyak dengar orang kata aku ni ganas? GANAS? ahaha~ ada Kak dekat PUZ tuh kata dia nampak aku ganas, aku taktau kenapa, tapi dia sangat jujur..ahaha~ Yang aku tau orang selalu cakap yang aku ni garang macam singa ngaum! And mengarut lebih.. *untuk melambatkan penuaan, kena banyak senyum* hoho~
Aku rasa aku semakin kejam, langsung takdak rasa kasih dan sayang cuma ada rasa bersalah.. Aku tak pernah hargai apa yang ada depan mata aku.. Semua orang yang ambil berat pasal aku, aku tak pernah nampak pastu aku susah payah nak korbankan diri aku untuk orang yang taknak.. Pelikkan? Itu laa manusia.. Aku nak mintak maaf sangat, aku tau semua orang nak yang terbaik..

Orang selalu pesan dekat aku yang lebih kurang ayat dia macam ni laa:
negatif:
"Jangan susah-susah nak sakitkan diri sendiri, orang lain tak pernah fikir pasal hang pun"
"Bila orang tu dah senang, tak semua orang akan bersama dengan kita lagi"
"Bila hang susah-susah korban, orang takkan nampak apa pun"
"Cari orang yang boleh buat hang bahagia"
bla blaa blaaa~~ last-last keluar ayat ni,
"awak terima jaa saya"
krikk krikkk~ ayat yang ni tak boleh blah, and tak diterima pakai ok..heee~

positif:
"Jangan buang masa untuk sesuatu yang tak pasti, banyak lagi benda lain boleh buat"
"Sabar la, nanti hang akan lebih baik dari apa yang hang nak"
"Cuba buat something yang boleh happy"
"Hang kan kuat, mesti boleh"

Kengkawan punya pasal, semua boleh.. Aku dengar jaa, apa yang orang nak cakap, tapi aku taktau mampu ka tak aku nak ikut.. heee~ Kengkawan takkan selalu ada 24jam dekat sisi kita, untuk pujuk hati kita bila kita sedih.. So kena kuatkan diri cari something yang boleh buat kita bahagia and itu yang aku cuba buat sekarang.. Salah satu cara, ajak kengkawan pergi lepak tepi laut lepas tu jungle trekking, paling senang tengok bulan.. hoho~ Bila tengok ciptaan Allah dekat muka bumi ni boleh tenang tau, kalau nak dapat pahala, fikir macam mana benda tu boleh jadi.. *Ustaz kata* heee~ :')

-THE END-
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment