◄ ツ

Saturday 29 March 2014

Umi rindu dia? O.o

Aku sebenarnya taktau patut or tak aku story benda ni, lagi lama aku simpan macam lagi beban jaa.. Sebelum tu aku nak mintak maaf sangat dengan orang yang terlibat dalam hal ni, tapi aku kesian dekat umi.. Umi selalu sebut nama dia, tapi dia tak pernah kesah..

Umi selalu tanya "dia tak ingat dekat kita dah ka?", "tak pernah call tanya pasal kita?".
 Aku nak jawab apa wey? aku sendiri pun taktau, yang aku boleh jawab "entah". Bila buat something yang berkaitan dengan dia, mesti punya Umi akan sebut nama.. Semalam Umi beli baju dekat aku, Umi boleh cakap "baju tu sama warna macam baju yang aku bagi dekat dia". Aku taktau apa kaitan semua tu, aku sendiri pun tak terfikir sampai macam tu.. Walaupun Umi marah cakap "dia dah ada orang lain sampai boleh lupa kita dekat sini" tapi aku tau jauh dalam hati Umi tetap berharap, dia ada.. 

Umi sanggup buat apa saja untuk dia, dia tak pernah nampak apa yang Umi buat sebabnya mungkin dia ingat benda tu semua bukan untuk dia semata-mata.. Untuk pengetahuan Umi akan cuba masak apa yang dia suka walaupun Umi sibuk and tak larat, setiap kali Umi tau dia akan balik.. Masa raya first Umi akan masak untuk dia, sebab dia sorang ja yang akan datang time hari tu tapi tahun lepas dia dah buat aku rasa sakit sangat-sangat, sebab masa second day raya Umi semangat buat spaghetti untuk dia tunggu punya tunggu last-last tak datang pun.. Aku tau kenapa tak datang, kesian gila dekat Umi..

kadang-kadang teman abang aku beli barang, bila jalan tempat pakaian lelaki sure Umi cakap "kalau dia ada mesti boleh beli bagi dekat dia" tapi sayang jaa, semua yang Umi cakap tu tak bermakna langsung.. Umi selalu tanya, "bila dia nak balik?".. Aku taktau langsung pasal dia, macam mana aku nak cakap dekat Umi.. Bila Umi nampak aku pengang phone or on call mesti Umi tanya "sapa call?", "dia call ka?" krikk, krikk~

Seriously rasa sedih bila dengar suara umi tanya pasal dia, Umi selalu ingat dia tapi dia tak pernah ingat dekat Umi.. Ayat Umi pun macam pasrah jaa tapi nak buat macam mana, terima ja laa seadanya.. Takada orang suka bila tengok salah seorang daripada family mereka kecewa and sakit hati..  Tulaa aku laa yang salah, selalu sangat backup dia.. Sekarang ni tak sangka gila aku Umi sayang sangat dekat dia, mungkin dulu dia rapat sangat..

Takpa Umi, nanti kita cari pengganti teman baru yang jauh lebih baik dari apa yang kita dapat.. InshaAllah~
Orang yang dah pergi biar dia bahagia dekat sana, kita dekat sini kena teruskan hidup bila sampai saat itu, kita juga akan bahagia :')

-THE END-
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment