◄ ツ

Tuesday 8 March 2011

Now has changed !!

Dula aku ada BBF, kami rapat gila.. Kalau nak buat apa-apa mesti dua-dua sekali.. Dulu kalau dia ada masalah selalu cerita dekat aku, if dia happy dia selalu happy dengan aku.. Dia suka cerita pasal orang yang dia sayang, dia tak suka, time dia marah, sedih and lain-lain.. Dulu selalu balik sekolah sama-sama.. Bila ada homework mesti dia ingatkan aku.. Dulu kalau aku duduk dengan dia mesti ada macam-macam topik nak di story kan.. Mesti tukar-tukar story.. otak pun like crazy !
Tapi now has changed.. Dia buat aku macam tak wujud.. Bila dia ada story dia cerita dekat member lain.. Bila aku tanya dia pasal apa dia sedih, marah-marah.. Dia kata tak ada apa-apa then diam.. Bila aku story pasal aku dekat dia, dia macam tak mau dengar ja.. sedih gila ~
Hari tu time balik sekolah lepas extraclass kul 4.45 cam tu kot, dia tinggal aku sorang-sorang dekat dekat kelas, bila aku kuar pergi dekat pintu pagar sekolah tengok-tengok dia balik dah.. Time rehad pun dia buat tak tau ja.. Dia dah tak berapa nak cakap sangat dengan aku.. Now aku dengar cerita dia dah couple, but aku tak tau apa-apa langsung pasal dia..
Member aku kata dia jadi macam ni dari aku tak datang sekolah hari tu, sebab aku pergi test JPJ..
Aku ada buat salah apa dengan dia? Sekarang aku sudah hilang lagi satu BFF yang dulu rapat sekarang macam apa lagi..
Now aku dah jadi tak ada mood nak g sekolah.. Aku rasa duk dekat sekolah dengan rumah sama ja.. tak ada sapa nak bagi aku gelak.. Aku tak tau nak story pasal aku dekat sapa.. jujur aku cakap aku memang manja cikit.. Aku tak boleh hidup sendiri, kena ada orang pimpin aku baru boleh jalan..
Aku terasa gila dengan perangai dia.. Napalah orang selalu buat aku macam ni? perangai aku buruk sangat ka? aku boleh berubah and boleh terima teguran korang tu.. Kalau aku ada buat apa-apa yang tak sepatut..apa salahnya kalau korang tegur aku? Manusia tak ada yang perfect ! semua ada melakukan kesalahan.. tapi napa jadi macam ni? Buat aku macam kain buruk !!
Aku tak penah menyesal pun kawan dengan kawan-kawan yang aku kenal.. Aku sayang dekat kawan-kawan yang baik dengan aku.. Aku tak pernah ada niat jahat pun dekat kawan-kawan..
Jujur aku tak tau napa jadi macam ni.. Kalau aku ada buat salah aku harap korang semua akan maafkan aku..
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment