◄ ツ

Monday 2 July 2012

Dugaan

hey !
lama aku tak update kan ?
takdak ceritalah nak kongsi..
tapi sekarang nak luahkan perasaan sikit..
ngee ~
biasalah, setiap manusia ada suka duka masing-masing..
kadang-kadang kita di atas dan kadang-kadang kita di bawah..

Sejak dua tiga hari ni aku rasa sunyi sangat..
taktau lah seba apa
mungkin sebab aku duduk dekat rumah lama sangat
sebab tuh jadi boring taktau nak kata kan..
ngee ~

aku rasa sekarang ni macam orang semua dah tak ingat dekat aku dah..
semua dah ada jalan masing-masing..
pakat-pakat busy, aku ja duduk kat rumah tak berjalan mana-mana lagi..
tunggu poli lambat sangat..

Ya Allah,
aku kuatkan lah hati aku, untuk hadapi segala dugaan ini..
sedih sangat, kenapa semua orang buat aku macam ni..

kenapa aku tak pernah diutamakan ? orang selalu belakangkan aku..
kenapa orang lain tak pernah sayang aku macam aku sayangkan depa semua ?
kenapa depa tak ingat dekat aku macam aku selalu ingat dekat depa ??
kenapa orang lain tak pernah nampak perngorbanan kita buat ???

setiap apa yang aku buat, selalunya salah dekat mata orang lain..
benda yg aku buat, selalu merugikan masa aku...
and selalunya takkan dihargai..


kenapa depa semua tak boleh rasa apa yg aku rasa ??
aku tak kuat nak hadapi semua ni..
aku perlukan seorang teman untuk berkongsi cerita..
tapi takdak sorang pun yg akan paham..

YaAllah,
engkau temukan aku dengan seorang sahabat yg boleh selalu bersamaku dan memahami aku..
aku perlukan dia sangat-sangat..
untuk ceriakan hidupku, untuk kuatkan semangat aku..
jadi tempat aku mengadu dan tumpangkan bahunya bila aku bersedih..

Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment