◄ ツ

Saturday 7 July 2012

Mereka terhebat ! :)

nak story pasal someone ni..
benda ni bukan nak ungkit or apa-apa lah kan..
tapi aku belajar sayang and hargai orang lain dari dia..
sebenarnya banyak benda yg depa dah mengalah sebab kita
tapi kita yang tak nampak..


dulu-dulu aku tak pernah cuba nak faham hati orang lain
sebab aku rasa semua aku buat betul and tak pernah tanya apa yang dia rasa..
# sekarang aku cuba nak faham hati orang lain, 
tapi aku taktau macam mana faham depa


dulu-dulu aku selalu merajuk and tak pernah pujuk kalau aku buat dia sakit hati..
sebab dia selalu pujuk aku, sedangkan dia tau tu bukan salah dia..
dia buang semua kesalahan yg aku buat..
# aku cuba jadi macam dia sekarang, 
tapi aku tak boleh sabar macam dia


dulu-dulu buat sesuatu tak pernah fikirkan perasaan dia..
sebab aku tau, dia akan maafkan aku and selalu ikut apa kehendak aku..
# sekarang aku cuba nak maafkan and ikut kehendak orang lain, 
tapi makin lama aku buat lagi menyakitkan hati orang


dulu-dulu dia cuba buat aku bahagia..
aku tak pernah hargai apa yg dia buat and selalu harap dia buat lebih dari tu..
# sekarang aku nak buat orang lain bahagia, tapi susah untuk aku..
sebab aku taktau macam mana cara nak bagi orang bahagia


dulu-dulu dia selalu mengalah dengan perangai aku yg buruk tu..
tapi aku tak kisah pun apa yg dia buat, sebab aku tak nampak kebaikan dia..
# sekarang aku nak jadi macam dia, tapi aku tak sehebat dia


kita tak pernah nampak apa kebaikan dan pengorban mereka untuk kita,
sebab kita selalu nampak kesalahan dia selalu buat..

thanks awak :)



Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment