◄ ツ

Sunday 13 January 2013

Kaca dan Permata

kadang-kadang manusia ni keliru nak pilih
mana satu kaca and mana satu permata..
tak perlu salahkan takdir kalau sesuatu yg buruk jadi dekat kita
sedangkan kita sendiri yang buat keputusan..
semua yang buruk datang dari kita, and yang baik tu datang dari Allah

Aku sendiri pun taktau, permata mana yg betul
kaca ja banyak bersepah..
masa dulu mungkin ada permata depan mata aku
tapi sayangnya permata-permata yg aku ada tu dah hilang..

first, aku buang permata yg aku dah dapat
sebab aku rasa dia tak penting untuk aku..
second, permata tu makin lama, makin jauh dengan aku sekarang
and third, permata yg aku berharap dia akan datang
sepi tanpa berita..
*malangnya nasib manusia ni*

masa dulu permata-permata tu selalu ada dengan aku..
selalu happy, sedih sama-sama dengan aku..
permata ini jugalah yg selalu jaga and ubah kehidupan aku
bagi nasihat and tunjuk ajar bila aku diperlukan
*rasa-rasa aku boleh tak jumpa permata lagi ??*
mana dia menghilang ??
mungkin dia permata aku dari dulu sampai sekarang
tapi kenapa bila aku cari, dia takdak pun ?
sorry, sebelum ni tak selalu ambil tau and mungkin pernah lupa
tapi aku tetap sayang
I miss you, Abang Hishamuddin!
dia banyak bagi nasihat untuk aku
dia dah jadi seorang abang yg baik untuk aku
thanks ~ :')

- THE END -
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment