◄ ツ

Saturday 23 February 2013

Nasihat doktor :)

Hari ni aku nak tulis pasal
nasihat doktor-doktor cinta yang pernah bagi motivasi dekat aku
taktau diiktiraf atau tak..ngee ~

salah sorang doktor cinta aku.. Ummi, iaitu mak aku lah..mak aku cakap kawan biar ramai, kasih biar satu..sapa yang nak kawan dengan kita, kita terima..kalau kita rapat dengan seseorang yang lebih dari itu berhati-hati, jangan terlalu sayangkan dia..kadang-kadang boleh sakitkan diri sendiri tapi jangan pulak abaikan dia.. walaupun dia bukan sapa-sapa untuk kita, kita kenalah jaga tingkah laku kita.. jangan terlalu seronok dengan orang lain, sampai kita tak sedar kita dah lukakan hati dia.. walaupun dia tak tahu, dia tak marah atau perdulikan kita tapi dalam hati sapa tau, dia menagis dan marah :)
# betulkan mak aku cakap.. sakit bila kita sayang terlalu orang, tapi sayang tu dihargai.. bila sayang tu dijaga dengan elok, limited-kan kasih sayang untuk seseorang memang bahagia

then, doktor seterusnya orang yang sangat rapat dengan aku
*dulu ja kowt* hoho ~
dia say, slow-slow untuk terima semuanya.. kalau ada jodoh takkan ke mana.. semua itu bukan kita mintak, kita boleh doa supaya kita dapat apa yang kita nak
# iyalah, sekuat mana pun kita usaha untuk dapatkan dia kalau bukan jodoh kita, tak dapat juga

doktor dari politeknik aku pulak (ex roomate)
dia selalu bagi semangat jugak dekat aku, bila aku nak buat benda yang tak berapa nak betul dia mesti marah aku..kalau aku nak merajuk, mesti dia cakap "tak baiklah buat macam tu, kesian dia" walaupun dia tau tu bukan salah aku, dia still suruh aku maafkan.. lepas tu, dia marah aku bila aku nak balas dendam dengan apa yang orang dah buat dekat aku.. dia suruh aku buang ego aku, text bila rindu jangan selalu tunggu..
# ada betul juga cakap dia, orang selalu cakap kekerasan harus dibalas dengan kelembutan..jadi bila aku sayangkan orang kenapa aku nak buat bukan-bukan dekat dia, kan? :)

next, doktor ni BFF aku yang aku ada
*BFF lah sangatkan?* hoho~

  1. cari ja orang lain bila orang tak sudi.. AHAHA ~ nasihat yang ni perosak bangsa dan negara..ngee ~ # bukan senang ooi nak buat semua tu kalau kita betul-betul sayang
  2. sabar dan tunggu # tapi tahap kesabaran seorang manusia ada batas
  3. bagi peluang untuk mereka memerlukan # tapi peluang itu untuk sapa, aku pun taktau
last, doktor public..ngee ~
orang ramai punya nasihat yang pernah aku dengar

  1. jangan ego, kena mengalah # habis tu aku nak buat macam mana?
  2. mungkin itu hanya kejutan budaya, boleh perbetulkan semula # perlu ka ulang salah yang sama?
  3. jangan putus asa, selagi masih ada ruang # sedangkan tak mampu menghadapi
  4. berusaha untuk dapat kan sesuatu..tanpa usaha macam mana nak dapat kejayaan
- THE END -


Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment